tisdag 3 januari 2012

Jag lever med en sanning och du kan inte tävla med den.

att alltid ta tillbaks.
eller att vara utan känslor är väl ändå samma sak?
du lyder det du hör,
du slukar mina dagar och plockar upp det jag förstör.

jag ljuger om allt.
jag kastar mina tankar ingenstans och överallt.
vi var aldrig överens.
du vill veta vad jag känner, men ingenting känns.

och jag drömmer drömmar om att alla försvinner, en efter en.
och alla de som jag inte har än.

en hand över min.
en obehaglig väntan i vägen för din,
men jag har mina skäl.
jag låter saker rinna ut så jag slipper ta farväl.

och nu ringer det igen.
jag lever med en sanning och du kan inte tävla med den.
jag vet inte vem hon är,
men det måste finnas nån där ute som du kan vara med..

16 kommentarer:

  1. Du är medveten om att du förstör pappans liv? :)

    SvaraRadera
  2. Men herregud. Såvida pappan till barnet inte är omyndigförklarad för han är såpass gravt efterbliven, eller är under 5 år gammal (vilket jag tvivlar på), så fattar han vad som kan hända vid oskyddat sex (och även några procents chans även skyddad). Tjejen kan bli gravid. Och då han inte blev våldtagen har han valt att ha sex själv, och får då också stå för konsekvenserna av sitt handlande. Herrejävlar. Ni pratar ju om honom som om han vore mentalt efter och inte kan varken prata för sig själv eller göra sina egna val. Allt man gör får följder, positiva som negativa. Det lär man sig i 7-årsåldern. Men då det inte verkat gå in tänkte jag hjälpa er på traven :)

    SvaraRadera
  3. Dom lämnar dej ifred när dom inser att det är försent att ta bort det. Dom försöker nog bara få dej att ta bort det.

    SvaraRadera
  4. Haha, anonym är så jävla ägd av "Rebeccas" kommentar! xD

    SvaraRadera
  5. Snälla flicka, lös detta på ett vuxet sätt och ring till akut abortmottagningen i näl och boka en tid! Bäst för dig och barnet!

    SvaraRadera
  6. Men vad förstår ni med ?
    hon har längtat efter detta
    och vill ha det, acceptera det
    och dra åt skogen!

    SvaraRadera
  7. Rebeccas kommentar var rätt bra sagt. Jag våldtog honom aldrig och han är över 7år, hoppas jag. Annars lär jag väl åka dit för att ha sex med mindreåring :P

    SvaraRadera
  8. kan inte mer än hålla med Rebeccas kommentar, har inte pappan någon talan i detta? det låter som om han ber folk prata åt honom. Alexsandra? har du och pappan pratat om detta? ni borde nog göra det eller du kanske nöjer dig med vad alla andra säger..

    SvaraRadera
  9. Hur pratar med någon som vägrar att lyssna? Det är inte lätt då kan jag berätta :/

    SvaraRadera
  10. Men ge fan i Alexsandras liv väll!!!
    Hon behöver inte göra sig av med barnet! Hon kommer bli en bra mamma!!!
    Helt sjukt vad du/ni kritiserar henne!

    M J

    SvaraRadera
  11. Det finns Massa tjejer som behåller barnet utan far, så vad fan är de konstiga ??
    håll käft :)

    SvaraRadera
  12. Varför bryr alla sig? Pappan har väl en egen talan och behöver inte en massa skrikande fjortisar som för hans talan, eller? Låt Alexsandra behålla barnet, med eller utan pappa, och sköt era egna liv istället för att gnälla på andra som börjar ornda upp sitt. Ni är bara avundsjuka!

    SvaraRadera
  13. sorry för de anonyma: skriver namn osv,. men kommer endå anonymy, wierd. aja älskar dig sis <3

    SvaraRadera
  14. hur vågar man ens säga till någon att den personen ska göra abort? Det angår väll ingen annan än den som är gravid. Förstår ni inte hur kränkande det är att önska livet ur någons barn. Att det finns såna onda människor. Om ni inte gillar det, varför läser ni bloggen då? Så att ni kan ge era elaka kommentarer? Har ni inget bättre för er? Så ni måste förstöra för andra. Det är upp till Alexsandra om hon vill behålla barnet. Vilket hon tänker göra. Tror knappast hon bryr sig om vad ni tycker om det. Hon måste fokusera på sig själv nu. Så vad är det för mening med att skriva såna kommentarer? Lägg er inte i andras liv, fokusera på erat eget istället! :)

    SvaraRadera